Maja se je zaključilo naše sodelovanje v  dvoletnem evropskem projektu Comenius. Z učenci in učitelji iz norveškega mesta Kristiansand, poljskega mesta Siewierz in latvijske vasi Rubene smo bili povezani v nalogi, ki je imela za cilj pripraviti nas na življenje v sodobni Evropi. Tako je bilo tudi geslo celotnega projekta: Pripravljeni na Evropo, pripravljeni na življenje. Dvakrat smo bili gostitelji učencev in učiteljev mi, štirikrat pa smo bili gostje. V posameznih korakih projekta smo se dobro seznanili z gospodarskimi potenciali, možnostmi zaposlitve in izobraževanja v Novem mestu in v ostalih treh koncih Evrope. Seveda pa smo uživali tudi v turističnih ogledih.

Naš zadnji obisk je bil v Siewierz na jugu Poljske, kjer smo zaokrožili dvoletno sodelovanje. Učenci naše šole smo predstavili znanje, ki smo si ga nabrali na šestih delavnicah Start up oz. prevedeno v slovenščino »začni visoko«. Start up je bil letos povezan z našim projektom Comenius. Predavanja in delavnice sta vodila Janez Gorenc in Miha Fabjan, oba izkušena na področju podjetništva, in nam pomagala izoblikovati podjetniške ideje. Moram priznati, da podjetništvo ni najlažje in na koncu smo res ostali le najpogumnejši, saj smo se dobivali 7. in 8. uro na naši šoli, zadnjič pa v Podbrezniku, kjer se nahaja t.i. Podjetniški inkubator. Kot mladi perspektivni podjetniki smo bili prisiljeni poiskati v sebi ustvarjalnost, komunikativnost, sodelovanje, prilagajanje in vztrajanje. Mislim, da so to tudi ključne lastnosti za uspešno življenje – in res je veliko smo naučili za življenje.

Na Poljskem smo se pri predstavitvi svojih podjetniških idej dobro odrezali: Mija Kramar in Sara Kotnik bi za pozabljive učence imeli na šoli izposojo copat in dežnikov, Sergej Pelko bi ustanovil Rent-a-pet, Feliks Fortuna pa si je zamislil prenosno dvigalo za pretežke šolske torbe, ki bi ga poganjala solarna energija. Najmanj težav pri predstavitvah so imeli Norvežani, saj imajo podjetništvo vključeno v redni šolski predmetnik.

Sodelovanje v Comeniusu je bilo enkratna življenjska izkušnja. Spoznala sem veliko novih ljudi, drugačno kulturo in šolske sisteme ter se prepričala, kako nujno potrebno je izobraževanje, ki nas navaja na samostojnost in odgovornost. Šolsko znanje smo povezali z resničnim življenjem (vsa komunikacija je potekala v angleščini, svoje ideje smo morali predstaviti in zagovarjati z govornimi nastopi, geografijo in zgodovino smo potrebovali pri pripravi na potovanja, za povezovanje smo uporabljali sodobno komunikacijsko tehnologijo itd.).

Vse naloge Comeniusa so bile zame izziv, ki sem ga z veseljem sprejela in bi ga s še večjim veseljem ponovila. Uspešen zaključek projekta mi je dal dodatno energijo za nove preizkušnje.

Mija Kramar, 8. a, OŠ Center, Novo mesto