Šolska ekipa našega dvoletnega mednarodnega projekta Erasmus+ se je uspešno predstavila tudi v prvem letošnjem Glasilu Mestne občine Novo mesto, ki so ga razdelili po novomeških gospodinjstvih. Ena od nalog projekta je namreč tudi skrbeti za širjenje in promocijo aktivnosti, ki jih v okviru projekta pridno opravljamo.
Spodaj prilagamo besedilo, objavljeno na strani 30 v glasilu številka 1, letnik 2017. V .pdf obliki si ga lahko prenesete tukaj.
Glasila Mestne občine Novo mesto
***
Glasilo Mestne občine Novo mesto
številka 1, letnik 2017, str. 30
Osnovna šola Center se je letos vključila v projekt Erasmus+
Osnovna šola Center je uspešno kandidirala in v letošnjem letu postala partner v mednarodnem projektu Erasmus+ z naslovom Multikulturno občutljiva generacija (Multi-culturally sensitive generation). Projekt bo potekal 24 mesecev od 1. 9. 2016 do 31. 8. 2018, v njem pa sodelujejo šole iz šestih držav – Romunija (vodja), Poljska, Italija, Latvija, Turčija in Slovenija. Skupna tema projekta so predsodki in stereotipi, ki jih bomo odkrivali in spreminjali z različnimi dejavnostmi projekta. Tako bomo skupaj raziskovali verske, vedenjske, narodnostne in okoljske stereotipe ter stereotipe o učenju, invalidih in tujcih, ki so tudi tema naše šole.
Prva naloga vseh partnerjev je bil izbor skupnega logotipa projekta, sledilo pa je oblikovanje vprašalnika o stereotipih, s katerim smo preverili, kakšno je pravzaprav stanje v naših okoljih in kateri so naši najpogostejši stereotipi.
Sledila je izdelava skupnega koledarja vseh šestih sodelujočih držav, ki smo ga izdelali konec decembra. Tema koledarja so pogosti stereotipi, ki smo jih opazili v posameznih državah in smo jih poskusili čim bolje predstaviti s sliko. Vsaka šola je prispevala po tri slike, izmed katerih smo z glasovanjem izbrali po dve iz vsake države, ki zdaj krasijo mesece koledarja.
Prvo srečanje partnerjev je potekalo v Italiji v Neaplju, kamor je novembra odpotovalo pet naših učiteljev. Udeleženci smo se učili pomagati otrokom, ki imajo zaradi različnih vzrokov težave z vključevanjem in sodelovanjem pri pouku. Pomembno je prepoznavati in ozaveščati učence o raznolikosti in drugačnosti, saj lahko le tako premagamo negativne stereotipe in predsodke. Spoznali smo tudi nekaj metod in didaktičnih pripomočkov, s katerimi lahko v razredu opremimo učence za lažje sprejemanje drugačnosti, izražanje mnenj in občutkov ter reševanje konfliktov. Obisk je bil namenjen tudi načrtovanju in usklajevanju dejavnosti, ki jih bomo v teh dveh letih izvajali v okviru projekta. Gostitelji Italijani so se pričakovano izkazali s svojo prisrčnostjo in gostoljubnostjo. Okusili smo italijansko kulinariko, obiskali kulturne in naravne znamenitosti Neaplja ter začutili utrip obmorskega velemesta.
Prvič pa so se učenci srečali na izmenjavi konec januarja v Romuniji. Na 5-dnevno srečanje so odšli učiteljica Anka Zupančič in učenci 9. razreda David Kos, Jan Zajc in Domen Zupančič. Tokratna tema so bili verski stereotipi, zato so se učenci že vnaprej pripravili in izdelali predstavitve vere in verskih obredov svojih držav. Potovanje so začeli z nočnim avtobusnim potovanjem do romunske vasi Varias, kjer so jih toplo sprejele družine gostiteljice, pri katerih se učenci cel teden prebivali. Skozi delavnice so na osnovni šoli v Gelu predstavljali in spoznavali značilnosti rimsko-katoliške, muslimanske, pravoslavne in protestantske vere ter z delom v skupinah poiskali razlike in podobnosti med verskimi obredi. Obiskali so najstarejšo pivovarno v Romuniji, tri samostane v okolici in mestno hišo. Predstavili so jim tudi romunski tradicionalni ples in priredili skupno zabavo. Na celodnevnem izletu v bližnjem mestu Timiṣoara so si ogledali pravoslavno, rimokatoliško in protestantsko cerkev ter arabsko šolo. V delavnicah so izdelovali izdelke iz papirja v quilling tehniki in vrvice ‘martisor’, ki jih Romuni podarjajo 1. marca kot znanilce pomladi. Ob prazniku Svetega Save so obiskali mašo v srbski pravoslavni cerkvi, skupno druženje pa so zaključili s prijetno poslovilno zabavo. Domov so se vrnili z letalom polni prijetnih vtisov in novih spoznanj.
V polnih pripravah smo že za naslednjo izmenjavo konec marca v Italiji, kjer se bomo posvečali predvsem okoljskim stereotipom, šolsko leto pa bomo zaključili z obiskom Poljske konec maja in raziskovanjem vedenjskih stereotipov. Seveda pa se že veselimo tudi obiska Turčije in Latvije v naslednjem šolskem letu, pripravljamo pa se tudi že na izmenjavo v Sloveniji, ko bomo oktobra 2017 udeležence projekta gostili pri nas.
Člani ekipe skrbimo tudi za urejen kotiček projekta in obvestila na šolski spletni strani, kjer sproti obveščamo o vseh novostih in poteku naših aktivnostih.
Mojca Saje
Koordinatorka projekta Erasmus+ na OŠ Center