Tedni vseživljenjskega učenja (TVU) so najvidnejša promocijska kampanja na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Z aktivnostmi, vključenimi v TVU, opozarjamo na vseprisotnost in pomembnost učenja v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema. Gre za temeljni nacionalni projekt, katerega cilj je promocija vseživljenjskega učenja in kulture učenja. Soustvarjalci projekta, izvajalci in udeleženci prispevamo k udejanjanju slogana ‘Slovenija, učeča se dežela’.
Zadnjih nekaj let se TVU pridružujemo tudi na naši šoli. V letošnjem šolskem letu so aktivnosti potekale med 9. majem in 12. junijem, v tem času smo izvedli 8 aktivnosti.
V 1. a so se pri interesni dejavnosti z učiteljico Viktorijo Simončič pogovarjali o mavrici in mavričnih barvah, se sprostili in umirili svoje misli.
Z učiteljico Darjo Grmovšek so učenci 1. b pri interesni dejavnosti razpravljali o izrazu čuječnost in o tehnikah sproščanja. Sproščali so se ob mirnem poslušanju zvokov okrog njih in s pravljično meditacijo.
Učenci 1. b so v okviru TVU udeležili predstavitve Društva za zaščito živali Novo mesto. Seznanili so se s prijetnimi in tudi manj prijetnimi dolžnostmi, povezanimi s tem, če imaš doma hišnega ljubljenčka.
Učenci 2. b so pri interesni dejavnosti z učiteljico Damjano Povše preko igre pridobivali novo znanje. Igrali so se različne socialne, družabne in didaktične igre. Z njimi so krepili medsebojno povezanost in sočutnost med sošolci.
Pri interesni dejavnosti so se učenci 2. c z učiteljico Petro Vide Verbič ob zgodbici Ježek Snežek in 112 pogovarjali o tem, kaj je pomembno sporočiti, kadar ob nesrečah kličemo reševalce. Preko igre vlog so se učenci preizkusili v povijanju ran, uporabi trikotne rute in nameščanju ponesrečenca v bočni položaj.
Učenci 2. razreda so se z učiteljico Ajdo Hudoklin v času podaljšanega bivanja odpravili na pohod. Pot jih je vodila preko novomeškega Brega, Kandijskega mostu in Ragovega loga. Tam so poslušali zvoke, opazovali naravo, spoznali legendo o Ragovem logu in se razgibali.
V podaljšanem bivanju so učenci 3. b z učiteljico Vanjo Šalehar izvajali dejavnosti na temo Zdrav duh v zdravem telesu: se pogovarjali, s pomočjo literature izdelali plakat in imeli različne gibalne igre na šolskem igrišču.
Z učiteljico Mojco Zrimšek so se v času podaljšanega bivanja sproščali učenci 4. razreda. Po udobni namestitvi v sedečem položaju na blazinah so ob sproščujoči glasbi izvedli dihalne vaje, posnemali so gibalne položaje in se v parih masirali.
Petošolci, vključeni v podaljšano bivanje, so z učiteljico Matejo Jaklitsch spoznali kodiranje črk, številk in ločil s pomočjo kombinacije dolgih in kratkih znakov – Morsejevo abecedo. Učenci so z veseljem drug drugemu pisali in sprejemali sporočila v Morsejevi abecedi.
Glede na odziv učencev so jim bile dejavnosti všeč; tovrstnih izkušenj si želijo tudi v prihodnje.
Zapisala Mateja Jaklitsch